Portofoliu

Avem cinci portofolii în care s-au strâns:

  • cărți scrise sub egida Rentrop & Straton – Grup de Editură și Consultanță în Afaceri S.R.L.;

  • piese jucate la Teatrul de Păpuși „Prichindel” din Alba Iulia;

  • piese muzicale înregistrate de o trupă sibiană;

  • tablouri pictate cu penelul făurit din gânduri înalte;

  • lecții de limba germană pentru preșcolari.

De asemenea, am mai strâns:

  • o bursă oferită de Fundația Comunitară „Țara Făgărașului” din Fondul UnionOțel (2023);

  • un premiu oferit de Fundația Comunitară „Țara Făgărașului” din Fondul Științescu (2023);

  • un premiu ‒ premiul I ‒ pentru proiectul intitulat „Vești de la eroii din povești”, câștigat la concursul denumit „Bune practici în educație cu accent pe predarea interdisciplinară și pe metodele de combatere a absenteismului la nivelul disciplinei Comunicare în limba română” (2020), organizat în cadrul proiectului EDlCA (Educație-Dezvoltare lnstituțională-Capacitate Administrativă POCU/7 316/6h16s22);

  • înființarea Editurii AMANECER, în luna martie 2024.

Bee-Bot și cel mai curios semn de punctuație,

pus după niște întrebări-cheie

CINE?

Vrem să le dezvoltăm școlarilor din grupa de vârstă 6 – 10 ani câteva abilități esențiale în viața obișnuită. După nivelul clasei, ei intră în jocuri în care:
  • soluționează problemele date de albina Bee-Bot, dar o și ajută să iasă din încurcături;
  • pro-ble-ma-ti-zea-ză, gândind logico-matematic, critic și creativ;
  • comunică oral și compun texte (cu și fără sprijin), ușor de transformat în materiale, inclusiv di-gi-ta-le; tableta grafică e la capătul mâinii de ajutor;
  • desenează, pictează, modelează, visează…, inventează, schițează tabele, grafice, hărți și cărți pentru alți copii zglobii.

CÂND?

În prima jumătate a anului 2024. Mai precis zis, în perioada cuprinsă între 15 ianuarie și 20 iunie, bisăptămânal, după programul școlar. De ținut minte! Atunci, timp de o oră, ne prindem ca-ntr-o horă în jocurile albinuței, soră cu Cațavei ‒ cel din capătul uliței.

UNDE?

În trei săli de clasă din trei școli aflate în locuri deosebite. Ce le face oare așa? Oamenii din spatele catedrelor și elevii din băncuțe ‒ elevii ale căror minți nu stau ca niște stăncuțe, ci zboară ca niște vrăbiuțe, ciripind despre rezultate la diverse exerciții și probleme logico-matematice sau tehnice. Acolo facem slalom printre întrebările jurnalistice, în drum spre locuri (v)estice.

CUM?

Prin jocuri fel de fel, doldora de exerciții atractive; ba chiar și de probleme pentru minți active. Toate vin încet la rând  ca-ntr-un carusel. Jocurile seamănă cu cele știute din clasă, dar pot fi altele de … clasă. După cele jucate în doi sau de noi toți, în echipe, copiii se vor întoarce acasă mai încântați de frumusețea matematicii, văzută prin ochii vioi și curioși ai albinuței plimbărețe pe străduțe fără mașinuțe.

DE CE?

Pentru că vrem …
  • să ne descurcăm mai bine printre reperele indicatoare de locuri în spațiu în lumea asta mare;
  • să ne jucăm cu figuri și corpuri geometrice simetrice; simetrice, cum altfel?; Ce-ați zice voi de câteva figurine mari cât niște … amandine? Nu mai mari!;
  • să măsurăm distanțe și să le calculăm pe îndelete;
  • să ne închipuim vreo două-trei universuri paralele în care Bee-Bot s-ar duce îndată cu prietenii ei imaginari;
  • să scriem despre toate acestea așa cum procedăm și în clasă; să transformăm în artă tot ce creionăm;
  • să ne poziționăm pe o hartă de pus la panou ‒ o hartă pe care echipa noastră scrie istorie cu un ac de albină, nu de croitorie.
Și mai simplu zis, pentru că vrem …
  • să redescoperim frumusețea matematicii în viața de zi cu zi, completată de noile tehnologii și de arta cuvântului ‒ cuvânt spus, scris, jucat, desenat, pictat, modelat în fel și chip, iar ulterior, atent așezat în rame fotografice sau în caiete mai mult ori mai puțin pictografice;
  • să obținem calificative foarte bune la disciplinele școlare cu miros de alune;
  • să ne orientăm ușor în excursii, tabere și drumeții după repere și după … Soare, nu doar în vacanța mare.

BEE-BOT în acțiune! (Da, în acțiune, într-o stație de lucru, nu într-o stațiune!) 

Sunt o albinuță, ieșită dintr-o cămăruță cu idei. Vino să te joci cu mine dacă vrei! Mă găsești aici din luna lui Gerar până când dau florile de tei. Ei, cum unde? Aici, într-o sală cu vreo 18 pitici, elevi în prima clasă de școală primară.
Uite la ce mă pricep! Știu să mă orientez pe trasee fără pericole, iar pe altele, știu să ocolesc obstacole. În toate drumurile mele, rezolv teme și probleme matematice pentru copiii fără … fețe apatice. De vrei să te numeri printre ei, hai joi la noi! Ei, cum în care joi? A treia din luna lui Gerar, de notat în calendar. Atunci te invit să pășești odată cu mine pe covorașele fermecate, având traseele marcate. Știi tu! Traseele despre care tocmai îți spuneam că mă provoacă să rezolv muuuulte probleme propuse de un anume Încurcă-Minți.
Acestea sunt pentru fiecare copil cuminte și iute la minte. Ah! Era să uit! Încurcă-Minți vine din lumea numită STEAM. Acolo poți intra, în ritmul meu de roboțel programat. Așadar, orice școlar poate ajunge lesne la răscrucea de drumuri dintre Științe, Tehnologie, Inginerie, Arte și Matematică.
                                                                                                                                          Semnat,

                                                              BEE-BOT, zisă și POT

 
P.S. Vezi? Ți-am spus eu? Covorașele cu traseele marcate sunt de-a dreptul fermecate. Este destul să intri în joc și ai să vezi cu Matematica te prinde la mijloc. Cumva-cumva, ai să simți și strânsoarea Cuvântului, fără de care n-ai putea verbaliza repere în spațiu și timp și nici n-ai putea vorbi despre lungimea unor drumuri cam cât … niște tacâmuri. Hm! Atât de lungi se văd ele pe spațiile noastre de joacă presărate cu obstacole ‒ obstacole reale și unele „decupate” din cartea de … mate.